Vyhněte se tuto zimu nemocem

Znáte to, zima začala, as ní i sezóna nachlazení a chřipek ... a angín, zánětu průdušek, nákaz chlamydiemi a mykoplazmaty, atd, atd.

Máme pro vás několik tipů, jak se posílit, abyste mohli co nejlépe odolávat ai když vás někdo z toho množství neznámých lidí, které denně potkáte, nakazí, pomůže vám to alespoň lépe se s nemocí vypořádat.

1. Užívejte vitamín D

Přirozená produkce vitaminu D je během zimy podstatně snížena a suplementace vitaminem D je všeobecně doporučována. Podle kanadských výzkumníků může konzumace 10000 IU vitaminu D týdně snížit riziko infekcí horních cest dýchacích o polovinu.

Nejnovější výzkum dokonce ukázal potřebu až 8000 IU vitaminu D denně pro dospělé k tomu, aby dosáhly optimální úroveň vitamínu D v krvi.

2. Pijte zelený čaj

Je čas nahradit ranní (a i jinou) kávu zeleným čajem. Podle německé studie vysoký obsah EGCG v zeleném čaji pomáhá pohlcovat virus chřipky a zabraňuje mu dostat se do oběhu. Tento katechin může také pomáhat při obraně proti jistým druhem bakterií. Pokud nechcete pít litry zeleného čaje, můžete sáhnout po extraktech ze zeleného čaje nebo doplňcích obsahujících EGCG.

3. Doplňujte zinek

Zinek je součástí více než 3000 tělesných bílkovin a více než 200 enzymů. Zinek se podílí na více enzymatických reakcích v těle, jako lecjaký jiný minerál. Zvyšuje produkci bílých krvinek a pomáhá bojovat proti infekci, zvyšuje počet buněk, které bojují proti rakovině, pomáhá imunitnímu systému uvolňovat více protilátek a urychluje hojení ran.

V případě doplňků siahajte po chelátových formách.

4. Konzumujte antioxidanty

Snažte se konzumovat dostatečné množství antioxidantů, například v tmavém ovoci, nebo nejvíce známý vitamín C. Zároveň s konzumací ovoce dostanete do těla i četné množství minerálů.

5. Pravidelně, alespoň 3-krát týdně, cvičte.

Nezapomínejte na pravidelný pohyb ani během zimy. Pravidelný trénink zvyšuje počet obranných buněk, jejichž zvýšená hladina se udrží až 36 hodin po tréninku. Pozor však, abyste to nepřehnali, přílišná zátěž vede ke snížení počtu těchto buněk.

6. Pijte dostatek vody

Lékaři doporučují vypít alespoň 2 litry vody (při vyšší tělesné hmotnosti více). Voda pomáhá ledvinám plnit svou funkci a vyplaví toxiny, které se nahromadí v těle. Během chřipky je hydratace ještě důležitější.

7. Dostatek spánku (a magnézium)

Nedostatek spánku nás dělá náchylnějšími na nemoci. Někdy to však není jen o délce spánku, ale také o povaze člověka. Pozitivně naladěni lidé zvládnou obranu případné infekce lepší než vystresovaní.

Magnézium vám pomůže při relaxaci, ať už ze stresu, nebo pro lepší navození spánku.

8. Při tvrdém tréninku užívejte BCAA

Pokud je váš trénink náročný (což by měl být), užívejte dostatečné množství BCAA. Některé studie ukázaly snížené riziko infekce až o 34% při těžkém tréninku.

9. Nazabúdajte na glutamin

Glutamin je neodmyslitelnou součástí dobrého fungování imunitního systému av dobách stresu a přílišné zátěže se stává esenciálním. Dávkování glutaminu před a po vytrvalostních trénincích snižuje riziko infekce horních cest dýchacích.

10. Probiotické kultury

Studie ukazují, že konzumace zejména kmenů Lactobacillus snižuje riziko infekce horních cest dýchacích o 27%. Dopřejte si denně tedy jednu porci jogurtu s živými kulturami, nebo kvalitní doplněk s probiotickými kulturami.

BONUS

Kromě stravy a cvičení je hodně doporučení pocházejících z výzkumu. Za všechny vybíráme jeden:

Přestaňte se chytat

Lidé, kteří se podvědomě občas chytají se nos, oči, tvář, mají o 41% vyšší šanci onemocnět nějakou infeckiu horních dýchacích cest ve srovnání s těmi, kteří se nechytají. Pokud to nevíte změnit, vaše šance vylepšíte častým a pořádným mytím rukou, klasicky mýdlem pod tekoucí vodou alespoň 20 sekund, s následným vysušením rukou.

Kategorie

Cíle

Výrobci

Shop Roku 2014
Dnes je 23.September 2017, meniny má Zdenka , zajtra Ľuboš, Ľubor
Bodyworld - doplnky výživy
Kontakt
BodyWorld
Elektrárenská 1
83104 Bratislava
Sledujte nás

Možnosti online platby
TrustPay - platobný systém