Dnes je 19.November 2018, meniny má Alžbeta , zajtra Félix
Bodyworld - doplnky výživy

Proč užívat kasein před spaním?

Spánek a protein

Pro zajištění regenerace a růstu svalů během noci / spánku je potřebná relativně vyšší dávka proteinu před spaním? Vědci zkoumali různé dávky proteinu ( konkrétně kaseinu ) před spánkem a jejich vliv na tvorbu svalových bílkovin. Až dávka 40 g proteinu před spaním měla statisticky významný efekt na nárůst tvorby svalových bílkovin, na rozdíl od 30 g nebo 20 g dávky.

Předchozí trénink navíc ještě zlepšil tvorbu svalových bílkovin, což naznačuje lepší zužitkování proteinu podaného před spaním.

Protein před spaním je užitečný i pro lepší regeneraci sportovce. Stejná dávka 40 g proteinu před spaním zlepšila regeneraci po večerním zápase u profesionálních fotbalistů, jako v kontrolní skupině konzumující pouze 40 g sacharidů. Výkony ve výskoku po dopadu byly lepší pro fotbalisty konzumujících protein před spaním než v kontrolní skupině, a to 12 a 36 hodin po zápase.

Tyto výsledky jsou o to významnější, že byli testováni profesionální fotbalisté, kteří už tak konzumovali relativně vysoké dávky proteinu - 1,9 g / kg, a zároveň dostali potréninkový nápoj po zápase obsahující 0,5 g / kg proteinu.

  1. Trommelen J, van Loon LJ: Pro-Sleep Protein Ingestion to Improve the Skeletal Muscle Adaptive Response to Exercise Training. In: Nutrients. Nov 28; 8 (12). pii: E763. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27916799
  2. William Abbott, Adam Brett, Emma Cockburn, Tom Clifford: Presleep Casein Protein Ingestion: Acceleration of Functional Recovery in Professional Soccer Players. In: International Journal of Sports Physiology and Performance. https://journals.humankinetics.com/doi/10.1123/ijspp.2018-0385

Kategorie

Cíle

Výrobci

Kontakt
BodyWorld
Elektrárenská 1
83104 Bratislava
Sledujte nás

Možnosti online platby
TrustPay - platobný systém