Dnes je 10.December 2018, meniny má Radúz , zajtra Hilda
Bodyworld - doplnky výživy

Proč by sis měl připravovat jídlo den předem?

Každý nějak začínal s cvičením. První tréninky byly určitě nesmělé. Kde jít? Co dělat? Jak cvičit? Jednoduše si přišel do posilky a náhodně sis vybíral činky nebo stroje. Bez systému (určitě si dělal hodně cviků na prsa a biceps), ale alespoň si měl pocit, že cvičíš a přinese to výsledky. Přineslo? Možná ano, ale pravděpodobně nic velké, o čem by mělo smysl hovořit. Trénink začne zabírat tehdy, když má systém. Potřebuješ alespoň základní rozpis toho, co máš dělat. Stejně to funguje i se stravou. Pokud nemáš systém - nemáš ani výsledky. Proto si třeba stanovit plán a dodržovat. Většina lidí má daný tréninkový plán, ale nemá jídelníček a nepriravujú si jídlo dopředu. A to je třeba změnit. Proč?

V první řadě je třeba si uvědomit, že bez správné stravy se nepohneš. Je škoda "zahodit" kvalitní tvrdý trénink kvůli tomu, že nebudeš před ním a po něm přijímat všechny potřebné živiny, ze kterých si tělo dokáže budovat svaly. Možná si řekneš "já vím, co mám jíst a za pochodu si tvořím denní jídelníček". Zkus si napsat, co si snědl za poslední dva dny a napiš si optimální jídelníček, který by si chtěl dodržovat. Jsou tam rozdíly, však? A právě proto je dobré plánovat si tyto věci s předstihem.

Důvody, proč si plánovat jídelníček dopředu

  • nesníš ani více ani méně, než máš v plánu. Pokud si budeš nakládat na talíř vždy jen "podle oka" a podle toho "co máš v plánu a víš to odhadnout", snadno se ti stane, že překročíš denní kalorický limit io několik stovek kalorií. Nebo naopak, přijmeš méně než by si měl a očekávané výsledky se nedostaví.
  • co si navařit, to si i sníš. Jak to je myšleno? Pokud si návary jídlo koupené za vlastní peníze, pravděpodobně ho nevyhodíš. Dáš si záležet na tom, aby si ho snědl, když si za něj zaplatil desítky EUR. Nepřímo tě to tlačí k tomu, aby si nevynechával jídla nebo jejich nenahrazuje junk foodům.

  • plánováním ušetříš desítky EUR měsíčně. Jednoduchá matematika - spočítej si, kolik tě stojí bageta, kterou si narychlo koupíš, když nic nemáš navařené a si hladový. A teď si spočítej, kolik kvalitního jídla by sis za ty peníze mohl koupit. Rozdíl nebude jen ve velikosti porce, ale i v množství kvalitních živin, které tvé tělo z tohoto jídla přijme.
  • vařením den dopředu ušetříš čas. Pokud začneš vařit a připravovat jídla na následující den, připravíš si více jídel najednou. Zatímco se ti peče maso, víš si uvařit vejce, brambory, udělat šejk ... atd. Pokud si budeš připravovat každé jídlo samostatně, bude to neefektivní a zabiješ tím zbytečně mnoho času.
  • pokud budeš mít navařeno, je menší šance, že uděláš prohřešek. Jednoduché - pokud to je již jednou navařeno, tak to sníš. Pokud nemáš navařeno, začneš vymýšlet, jak si to usnadnit a skončí to fiaskem.

  • je vhodné mít rutinu. Jako v tréninku i ve stravě. Tělo i mysl si na něco zvyknou a když se to bude často a pravidelně opakovat, časem mu budou vadit odchylky od rutiny. Pokud začínáš, celý tento systém tréninků a stravy je pro tebe složitý. Stále myslíš na to, co máš dělat, co máš jíst, kdy cvičit, co cvičit ... Časem si na to zvykneš a budeš to brát jako normální věc, která se začlení k tvému životu a denní rutině jako ostatní věci. Budeš to brát automaticky a bez tohoto prvotního stresu se propracoval ke své vysněné formě.

D spoléhám, že jsem tě tímto přesvědčil o tom, aby sis připravoval jídlo na den dopředu. Když si na to zvykneš, nebudeš se chtít vrátit k "tvoření jídelníčku za pochodu".

Kategorie

Cíle

Výrobci

Kontakt
BodyWorld
Elektrárenská 1
83104 Bratislava
Sledujte nás

Možnosti online platby
TrustPay - platobný systém
Darcekovy poukaz CZ